Etiquetes

dimarts, 31 de març del 2009

2. DEBAT


Fent referència al debat, he gaudit llegint les aportacions dels companys/es i penso que tots els fils d'argumentació proposats han estat molt interessants. M'ha servit per situar-me en el concepte de interculturalitat i m'ha ajudat a "posar fil a l'agulla" al tema de l'assignatura. Tanmateix, m'ha anat molt bé per aprendre nous conceptes com: l'etnocentrisme; el model de currículum i l'actitud del professor més adient davant la diversitat cultural; els estils o models educatius, etc. Aquest debat ha suposat una bona reflexió i aprenentatge respecte el concepte de la interculturalitat ja que, molts de nosaltres pensem que treballant a partir d'actituds tolerants i solidàries ja n'hi ha suficient però és un concepte que va molt més enllà de tot això i actualment encara estem davant d'una escola de caire etnocentrista.

Pel que fa al cas plantejat, al llarg del debat, s'han obert fils de discussió i opinió molt interessants i enriquidors pel meu aprenentatge. M'he sentit familiaritzada i identificada en el cas ja que es dóna en moltes situacions d'ensenyament-aprenentatge i moltes vegades, "passem per alt" el tipus d'intervenció que fan les alumnes del vídeo. He parlat d'aquest tema amb els companys de feina de l'escola i han sorgit moltes reflexions i qüestions que com a equip docent ens haurem de replantejar. Amb el debat i la realització de la PAC 1 hi ha hagut una ampliació important de conceptes ja que, incialment, disposava d'un coneixement molt general sobre la interculturalitat.

Les aportacions dels companys/es m'han permès aprendre d'una manera constructiva i col.laborativa i ho valoro molt positivament. El nivell d'implicació ha estat l'adequat, hem compartit opinions, han sorgit diversos punts de vista i han provocat en mi noves reflexions molt enriquidores.

Referent a les dificultats, penso que ha estat imprescindible conectar-se cada dia per anar seguint bé el debat degut a la quantitat d'informació i assimilació que hi havia. Tanmateix, calia llegir els conceptes del mòdul 1 i els articles, això m'ha suposat un esforç i dedicació important. No obstant, el mòdul 1 ha estat entenedor i no m'ha estat complicat relacionar-ho amb les aportacions del debat; en canvi, els articles han estat més feixucs. M'ha faltat aprofundir en aspectes més pràctics de tot el que s'ha comentat en el debat: metodologies, experiències, recursos i estratègies per portar a terme a l'aula, etc.